• نحوه نصب کفپوش چوبی پله‌ها

    در بسیاری از پروژه‌های بازسازی، اسکلت راه‌پله حفظ می‌شود و فقط سطح افقی و قسمت عمودی بین پلکان را تعویض می‌کنند. در این مقاله یاد خواهید گرفت که چگونه با استفاده از تخته چوبی، کفپوش چوبی پله‌ ها را تعویض کنید یا اینکه آن‌ها را روی صفحات قبلی روکش کنید.

    گالری عکس 1 نحوه نصب کفپوش چوبی پله‌ها  عکس طراحی کف عکس طراحی کفپوش عکس کف پوش عکس کفپوش عکس کفپوش چوبی

    قدم اول: تخته کفپوش چوبی پله‌ را در سایز مناسب برش دهید

    هر قسمت از هریک از پله‌ها را جداگانه اندازه بگیرید. چهار قسمت را باید اندازه گرفت: قسمتی که پایتان را روی آن قرار می‌دهید؛ طول و عرض قسمت عمودی پله‌ها (جایی که پشت هر پله قرار می‌گیرد) و طول و عرض کلی راه‌پله را اندازه بگیرید. اگر ارتفاع پله‌های شما یکدست نیست؛ 3/4 اینچ به بزرگ‌ترین قسمت افقی و عمودی اضافه کنید. مواظب باشید که صفحات را کوتاه برش ندهید.
    برای قسمت جای پا، تخته کفپوش چوبی پله‌ای بخرید که لبه آن از پیش گرد شده باشد تا ظاهر پلکان به‌صورت قلمبه و کنده مانند نباشد. تخته قسمت جای پا را یک اینچ بزرگ‌تر از اندازه پله برش دهید تا روی قسمت عمودی آویزان شود.

    گالری عکس 2 نحوه نصب کفپوش چوبی پله‌ها  عکس طراحی کف عکس طراحی کفپوش عکس کف پوش عکس کفپوش عکس کفپوش چوبی

    قدم دوم: تخته عمودی کفپوش چوبی پله‌ را بین پله‌ها را نصب کنید

    قسمت عمودی بین هر دو پله از سه قاب تشکیل می‌شود که تیرهای افقی نامیده می‌شوند. دو تا جانبی را به دو طرف پله میخ کنید و سومی را بین آن‌ها قرار دهید. هر دو تا کنار هم را با میخ به یکدیگر وصل کنید.

    گالری عکس 3 نحوه نصب کفپوش چوبی پله‌ها  عکس طراحی کف عکس طراحی کفپوش عکس کف پوش عکس کفپوش عکس کفپوش چوبی

    قدم سوم: سطح افقی پله‌ها را نصب کنید

    مطمئن شوید؛ سطح افقی را لب‌به‌لب و هم‌تراز با قسمت عمودی قرار داده‌اید. شما می‌توانید با استفاده از گوه‌های چوبی باقی‌مانده از برش مانند نمونه‌هایی که در تصویر بالا می‌بینید؛ تمام شکاف‌ها و درزها را پر کنید تا سطح افقی کاملاً تراز شود.
    روی سطح پله چسب بزنید و بعد تخته کفپوش چوبی پله‌ را قرار دهید؛ سطح افقی را تا حد ممکن فشار دهید. مقدار اضافه چسب را پاک کنید و بعد آن را به سطح عمودی میخ کنید.

    قدم چهارم: نرده را نصب کنید

    این قسمت از نصب، چالش‌برانگیز است و آن را به یک شخص حرفه‌ای بسپارید. همه راهنمایی‌هایی که برای نصب نرده راه‌پله نوشته شده را نمی‌توان اینجا توضیح داد. به هرحال، نکته مهمی که باید رعایت کنید؛ موقع سنباده کشیدن، اول از میله‌های عمودی نرده شروع کنید تا بعد دوباره ریزه‌های نرده روی پله‌ها نریزند.

    گالری عکس 4 نحوه نصب کفپوش چوبی پله‌ها  عکس طراحی کف عکس طراحی کفپوش عکس کف پوش عکس کفپوش عکس کفپوش چوبی

    قدم پنجم: سنباده بکشید و جلا دهنده بزنید

    وقتی که چسب زیر سطوح افقی خشک شد؛ روی آن‌ها را به آرامی سنباده بزنید و قبل اعمال لاک و ماده جلا دهنده، بعد خاک‌اره‌ها را با جارو و جاروبرقی بزدایید. لاک باعث می‌شود سطح چوب کفپوش چوبی پله‌ تیره‌تر شود. پس نوعی از آن را انتخاب کنید که با دکور خانه شما هماهنگ باشد. روی لاک را فرچه بکشید و مقدار اضافه آن را با پارچه پاک کنید.

    حالا که راه‌پله شما از بالا تا پایین بازآرایی شده، به سراغ دیگر کفپوش‌ها و پروژه‌های بازسازی بروید.


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *