• نحوه اندازه گیری کف خانه برای نصب کفپوش

    شما در مورد انتخاب‌های مختلف تحقیق کرده؛ کاتالوگ‌ها را مطالعه و نمونه‌ای از آن‌ها را تست کرده‌اید و در نهایت کفپوش مناسب خانه خود را یافته‌اید. آخرین گام قبل از سفارش محصول موردنظر، اندازه‌گیری اتاق است. این یک مرحله اساسی برای نصب کفپوش تلقی می‌شود زیرا یک سفارش خیلی کوچک شما را به دردسر می‌اندازد و یک سفارش خیلی بزرگ پول شما را هدر می‌دهد.

    گالری عکس 1 نحوه اندازه گیری کف خانه برای نصب کفپوش  عکس طراحی کف عکس کفپوش عکس کفپوش چوبی عکس کفپوش سرامیک عکس کفپوش لمینت

    شکل و طرح اتاق را مشخص کنید

    اندازه‌گیری اتاق‌های مربعی و مستطیلی، کار آسانی است. اگر با یک فضای گرد یا مثلثی سروکار دارید؛ به روش‌های متفاوتی نیاز خواهید داشت. اگر به درستی به هر فضایی بنگرید؛ آن را ترکیبی از یک سری فضا مستطیلی خواهید یافت. اگر پلان اتاق شما به‌صورت یک مستطیل باز نیست؛ آن را به چند مستطیل کوچک‌تر تقسیم کنید. نقشه اتاق را بکشید و اندازه‌های هر قسمت را یادداشت کنید.
    به خاطر داشته باشید که فضاهایی مثل دیوار جداکننده آشپزخانه را نیز به حساب بیاورید. برای این‌ها، یک مستطیل بزرگ برای طرفین و مربع‌ها یا مستطیل‌های کوچک‌تری برای بالا و پایین اندازه بگیرید. برای این که بدانید در حال اندازه‌گیری کدام قسمت هستید؛ با یک نوار روی زمین علامت بگذارید؛ البته مواظب باشید که پهنای نوار را نیز اندازه بگیرید.

    گالری عکس 2 نحوه اندازه گیری کف خانه برای نصب کفپوش  عکس طراحی کف عکس کفپوش عکس کفپوش چوبی عکس کفپوش سرامیک عکس کفپوش لمینت

    اندازه بگیرید و محاسبه کنید

    برای هر قسمت اتاق، باید طول و عرض آن را اندازه بگیرید. مساحت نواحی مستطیلی، حاصل‌ضرب طول در عرض فضا است. اگر اتاق شما از چندین مربع و مستطیل تشکیل‌شده، مساحت هر یک را جداگانه محاسبه و در نهایت همه را با هم جمع کنید.
    اگر فضای شما مثلثی است؛ حاصل‌ضرب طول در عرض را تقسیم بر دو کنید. فضاهای دایره‌ای قدری مشکل‌تر است. برای یک اتاق گرد، مساحت نصف اتاق را می‌توانید از طریق فرمول " شعاع ضربدر شعاع ضربدر عدد ۳/۱۴ تقسیم بر ۲ "  محاسبه کنید.

    گالری عکس 3 نحوه اندازه گیری کف خانه برای نصب کفپوش  عکس طراحی کف عکس کفپوش عکس کفپوش چوبی عکس کفپوش سرامیک عکس کفپوش لمینت

    فاکتورهای هدر دهنده نصب کفپوش را در نظر بگیرید

    شما باید یک درصد خاصی را به سفارش خود اضافه کنید. این مقدار اضافی، امکان تطبیق صحیح کف‌پوش در گوشه‌ها و زوایا را فراهم می‌کند. همچنین در صورت بروز هرگونه خطا یا شکسته شدن کف‌پوش در طول پروسه نصب، خیالتان آسوده خواهد بود. یک شخص حرفه‌ای به مقدار کمی کف‌پوش اضافه نیاز پیدا خواهد کرد اما چنانچه قصد دارید خودتان نصب کفپوش را بر عهده بگیرید؛ ۵ درصد به کل اندازه‌های گرفته شده اضافه کنید.
    اگر شکل اتاق شما پیچیده است و اطراف آن چند مانع مثل دیوار آشپزخانه وجود دارد؛ فاکتور اتلاف را تا ۱۰ درصد افزایش دهید. برای یک اتاق مثلثی به ۱۵ درصد کفپوش بیشتر نیاز دارید تا بتوانید خطوط اریب آن را روکش کنید.
    بعد از اندازه‌گیری مساحت و محاسبه فاکتور هدررفت، کف‌پوش موردنظرتان را سفارش دهید. قبل از نصب کفپوش، کل سفارش خود را باز کنید؛ آن را با دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که کاملاً مناسب است. با یک محاسبه دقیق، حالا باید سرامیک یا لمینت هایی درست مناسب با کف داشته باشید.

    گالری عکس 4 نحوه اندازه گیری کف خانه برای نصب کفپوش  عکس طراحی کف عکس کفپوش عکس کفپوش چوبی عکس کفپوش سرامیک عکس کفپوش لمینت


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *