• ساختمان باشکوه موسولینی به دفتر مرکزی Fendi تبدیل شد

    خانه مد ایتالیایی Fendi به دفتر مرکزی جدید خود نقل‌مکان کرد؛ ساختمان Palazzo della Civilta Italiana که در سال ۱۹۴۳ به دستور بنیتی موسولینی، نخست‌وزیر دیکتاتور ایتالیا ساخته شد و بعدها توسط معماری بومی با نام مارکو کوستانزی بازسازی شده بود.
    این ساختمان شش طبقه به دست توانای معمارانی چون Giovanni Bruno La Padula و ماریو رومن طراحی شد و قرار بود به شاهکار امپراتوری جدید روم تبدیل شود اما با شروع جنگ جهانی اول رها شد.

    گالری عکس 1 ساختمان باشکوه موسولینی به دفتر مرکزی Fendi تبدیل شد  عکس بازسازی عکس طراحی شوروم عکس طراحی فروشگاه عکس طراحی نما عکس معماری ایتالیا عکس معماری داخلی

    بنا در شرایط نامطلوب و خرابی رها شده بود و از آن فقط به عنوان موسسه صنف کارگری استفاده می‌شد تا اینکه Fendi با صرف میلیون‌ها دلار هزینه، یک پروژه بازسازی ۱۸ ماهه روی ساختمان اعمال کرد. کوستانزی، مسئولیت پروژه را بر عهده گرفته بود؛ شخصی که قبلاً هم طراحی شوروم Fendi را انجام داده بود.
    Fendi، ساختمان را به مدت ۱۵ سال اجاره کرده است.
    این بنای مکعبی شکل از هر چهار طرف با مرمر تراورتنی روکش شده است. در نمای جلویی ساختمان، شبکه‌ای متشکل از ۶ تا ۹ قوس کمانی دیده می‌شود؛ طبق شایعات عدد ۹ به تعداد حرف‌های موجود در اسم Mussolini اشاره می‌کند.

    گالری عکس 2 ساختمان باشکوه موسولینی به دفتر مرکزی Fendi تبدیل شد  عکس بازسازی عکس طراحی شوروم عکس طراحی فروشگاه عکس طراحی نما عکس معماری ایتالیا عکس معماری داخلی

    اطراف ساختمان، ۲۸ مجسمه دیده می‌شود که به صنایع و تجارت‌های موجود در زیر این سقف های قوسی مجزا اشاره می‌کنند.
    راه‌پله و کفپوش مرمری ساختمان حفظ شدند اما ساختمان برای اسکان ۴۵۰ کارمند Fendi به خوبی آماده شد.
    طبقه همکف به یک گالری با ورودی رایگان تبدیل شد. در طول تاریخ ساختمان، این اولین باری است که عموم مردم اجازه ورود به آن را دارند.

    گالری عکس 3 ساختمان باشکوه موسولینی به دفتر مرکزی Fendi تبدیل شد  عکس بازسازی عکس طراحی شوروم عکس طراحی فروشگاه عکس طراحی نما عکس معماری ایتالیا عکس معماری داخلی

    نقل‌مکان Fendi به محل کار جدید با اظهار نظرات مختلفی همراه شد. طبق مقاله‌ای که در Architectural Review منتشر شد؛ این پروژه بیش  از اینکه جذابیت و زیبایی را به معماری ساختمان ببخشد؛ غنای آن را خدشه‌دار کرده است و معماری بنا همچنان با کاستی همراه است.
    از طرف دیگر مجله معروف گاردین، رم را در آستانه تحولی بزرگ برمی‌شمارد و معتقد است که رم به پایتخت واقعی اروپا تبدیل خواهد شد. طبق نوشته‌های گاردین، کم‌لطفی است اگر بگوییم که مردم نمی‌بایست از این ساختمان زیبا بهره می‌بردند.

    گالری عکس 4 ساختمان باشکوه موسولینی به دفتر مرکزی Fendi تبدیل شد  عکس بازسازی عکس طراحی شوروم عکس طراحی فروشگاه عکس طراحی نما عکس معماری ایتالیا عکس معماری داخلی

    Fendi در سال ۱۹۲۵ در ایتالیا تأسیس شد.  این شرکت را با عرضه محصولات متنوعی مانند پوشاک، ساعت، لوازم چرمی، کفش، عینک و ادوکلن به کل دنیا می‌شناسیم.
    در گذشته، این برند با زن معروف انگلیسی یعنی زاها حدید در زمینه تولید کیف چرمی همکاری می‌کرد که درآمد حاصل از این راه را صرف امور خیریه می‌کردند.
    در اوایل ۲۰۱۵، OMA، یک کارخانه نوشیدنی قدیمی را به یک گالری هنر تغییر داد. این گالری به سازمان فرهنگی فونداسیون پرادا تعلق دارد که در زمینه هنر، سینما و فلسفه فعالیت می کند و در سال ۱۹۹۳ به دست خانه مد ایتالیایی پرادا تأسیس شده است.
    در سال ۲۰۱۴ نیز فرانک گری، مرکزی پایدار برای سازمان خیریه لوئیس ویتون طراحی کرد؛ سازمانی که مانند فونداسیون پرادا روی هنرهای معاصر تمرکز کرده است.
    شرکت ریم کولهاوس، یک کارخانه نوشیدنی قدیمی میلانی را به شکل یک گالری جدید برای فونداسیون پرادا طراحی کرد. ساختمانی که حالا با ورقه‌های طلایی ۲۴ عیار روکش شده است. سینمای این مجموعه در میان آینه‌ها پنهان شده است.


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *