دسته: معماری

  • سبزترین تفریحگاه بیابانی در امارات متحده عربی

    شرکت معماری Baharash، طراحی تفریحگاه بیابانی ابوظبی را بر عهده گرفته است. براساس پلانی که تیم طراحی منتشر کرده، با استخراج منابع آب زیرزمینی، استراحتگاهی سبز حول یک چشمه ساخته خواهد شد؛ این همان چیزی است که جاده‌های تجاری و بیابانی منطقه کم دارد. از آب چشمه برای آبیاری گیاهان، پرورش ماهی و فعالیت‌های تفریحی استفاده خواهد شد؛ در حالیکه زیستگاهی طبیعی برای حیات‌وحش منطقه فراهم می‌کند. برای مشاهده تصاویر بیشتر تفرجگاه بیابانی با مجله معماری مساحت همراه شوید.


  • معمار (مهندس معمار)

    معمار (Architect) کسی است که نقشه می کشد، طراحی می کند و بر ساخت و ساز ساختمان نظارت دارد. حرفه معماری به معنای ارائه خدمات در ارتباط با طراحی و ساخت و ساز ساختمان و فضای داخل و اطراف آن است که به عنوان هدف اصلی انسان برای مالکیت یا استفاده از آن می باشد. ریشه کلمه معماری که از واژه لاتین Architectus می باشد، از واژه های یونانی (Arkhi-, Chief + Tekton، سازنده) مشتق شده است؛ به عنوان مثال: سازنده ارشد. برای آشنایی کامل با شغل مهندس معمار با مجله معماری مساحت همراه شوید.


  • ۵ ایده برای طراحی باغچه های مدرن که مصرف آب پایینی دارند

    اگر در یکی از نواحی با بحران کمبود آب زندگی می کنید؛ صرفه جویی در مصرف آب، برای شما موضوعی حیاتی قلمداد می شود. اما به راستی، ذخیره آب به معنای زندگی کردن در شرایط خشک و محیطی عاری از باغ و باغچه نیست. و این تنها دلیل برای رفتن به سمت باغچه های کم مصرف نیست بلکه این نوع باغهای امروزی در کنار محبوبیت و رواج، واقعاً زیبا هم هستند. با مجله معماری مساحت همراه شوید.


  • آلبرت کان (Albert Kahn)

    آلبرت کان (۲۱ مارس ۱۸۶۹ تا ۸ دسامبر ۱۹۴۲)، ملقب به معمار شهر دیترویت، یکی از پرکارترین معمارهای تاریخ آمریکاست. در سازمان ثبت ملی مکان‌های تاریخی، بیش از شصت اثر از وی به ثبت رسیده است. پرونده حرفه‌ای پنجاه‌ساله کان، شامل طراحی مجتمع‌های مسکونی، ساختمان‌های اداری و حتی آکواریوم است. آثار او جلوه‌گر سبک‌های مختلفی چون هنرهای زیبای فرانسوی، هنر دوران ژرژرها و هنر دکو هستند. کان با طراحی کارخانه‌های فورد و Packard Motors به پایه‌گذاری ظرافت صنعتی دیترویت کمک کرد؛ ظرافتی که با سبک معماری بوهاوس آلمان در تضاد است. برای مشاهده تصاویر بیشتر با مجله معماری مساحت همراه شوید.


  • ۶ سازه برای نجات بشریت از دست خود!

    امروزه، درست بعد از سی سال، فاجعه Chernobyl را به عنوان یکی از حزن‌انگیزترین نمایش‌های تسلط انسان بر محیط می‌شناسیم؛ تسلطی که به راحتی مختل شده و یک مصیبت بزرگ به بار آورده است. اما در طول تاریخ، انسان‌ها نشان داده اند که از هر حربه‌ای برای مقابله با مشکلاتی که خودشان ایجاد کرده اند؛ استفاده می‌کنند. شش سازه‌ای که در ادامه مطلب خواهید دید؛ راه حل‌هایی برای مقابله با بلایای انسانی گذشته و احتمالی آینده بشمار می‌روند. با مجله معماری مساحت همراه شوید



  • طراحی ساختمان جدید نوبل

    چندی پیش، طی رقابت بین‌المللی طراحی ساختمان جدید نوبل مقر جدید اهدای جایزه نوبل، طرح ساده گروه معماری دیوید چیپرفیلد به عنوان برنده اعلام شد. تیم داوری، سبکی و بازی طرح را قابل‌ستایش خواند. چیپرفیلد از سنگ و شیشه برای بیان شکوه و تجسم ایده آل های جایزه نوبل استفاده کرده است؛ طرحی که می‌تواند الهام‌بخش آیندگان باشد. برای مشاهده تصاویر بیشتر با مجله معماری مساحت همراه شوید.


  • با پاویون Thematic، روی اقیانوس قدم بزنید

    آب، عنصری حیاتی برای تمام موجودات است. زندگی به آب و حرکت آن بستگی دارد؛ از آب اقیانوس‌ها و دریاهای بزرگ گرفته تا آبی که در سلول‌های بدن ما جریان دارد. در گوشه و کنار دنیا، حرکت آب به شکل موج، گرداب و جزر و مد در ذهن‌ها تداعی می‌شود. پاویون thematic، محصول هنر دنیل واله است که اولین بار در نمایشگاه Yeosu کره جنوبی ۲۰۱۲ به نمایش گذاشته شد. واله تلاش کرد که این پاویون را بر فراز آب سیال بسازد تا به اهمیت زندگی  اشاره کند. پاویون، بیش از اینکه یک اثر معماری باشد؛ یک ساختار دریایی است که به وسیله جریان آب شکل یافته است.برای مشاهده تصاویر بیشتر با مساحت همراه شوید.


  • بازی ماین کرافت الهام‌بخش نسل بعدی معمارهای جوان

    معمارهای دنیای امروز، کودکی خود را با اسباب‌بازی‌هایی چون بلوک‌های چوبی و لگو به یاد می‌آورند. اما امروزه، بازی کامپیوتری ماین کرافت، راهنمای راه معمارهای جوان شده است. در این مطلب، به بیان مقاله‌ای تحت عنوان "معماری ماین کرافت: معمارها، چه چیزی می‌توانند از یک بازی کامپیوتری یاد بگیرند" می‌پردازیم. در این مقاله،Kim A  O'Connell به بررسی تأثیر ماین کرافت روی آموزش و طراحی معماری پرداخته است؛ این بازی منجر به رشد یک تیم جهانی با نام بلاک ورکز ( BlockWorks )شده است. واقعاً یک بازی کامپیوتری می‌تواند افکار و اعمال دنیای معماری را تغییر دهد؟ برای یافتن پاسخ این سوال با مساحت همراه شوید.


  • نمای تبخیری مرکز خرید معروف لیون

    شهردار لیون از پلان بازسازی مرکز خرید معروف لیون، Part-Dieu واقع در مرکز شهر رونمایی کرد. طراحی این پروژه بر عهده شرکت روتردامی MVRDV است. هدف پروژه، خلق یک پارک بزرگ و مرتفع است که به مرکز خرید و ساختار شهری قلب لیون گره بخورد. از دیگر برنامه‌های بازسازی، ایجاد فضاهایی در طرفین پاساژ است که به شکل تراس‌های متنوع از کناره‌های ساختمان اصلی به سمت بیرون شاخه بزنند.برای مشاهده ی تصاویر بیشتر از این مرکز خرید با مساحت همراه شوید.