• ۶ استادیوم اصلی میزبان رقابت‌های یورو ۲۰۱۶

    با توجه به اینکه مسابقات فوتبال یورو ۲۰۱۶ در حال برگزاری است؛ ما هر چیزی را که لازم است در مورد شش استادیوم اصلی میزبان رقابت‌ها بدانید را جمع‌آوری کرده‌ایم. برای تماشای این استادیوم‌های زیبا با ما همراه شوید.

    گالری عکس 1 ۶ استادیوم اصلی میزبان رقابت‌های یورو ۲۰۱۶  عکس استودیو طراحی عکس گروه معماری عکس مجموعه ورزشی عکس معماری استادیوم عکس معماری فرانسه عکس معماری ورزشگاه

    استادیوم Stade de Bordeaux کاری از Herzog & de Meuron

    بام مستطیلی و لبه تیز این استادیوم با صدها ستون باریک سفید حمایت می‌شود. شرکت سوئیسی Herzog de Meuron، ساخت این استادیوم را سال پیش به پایان رسانید. ورزشگاه آشیانه پرنده پکن هم محصول طراحی همین شرکت است.
    اولین مسابقه جام در این ورزشگاه ۴۲ هزارنفری، بین ولز و اسلواکی برگزار شد که ولز با نتیجه دو بر یک، اسلواکی را مغلوب کرد. این استادیوم در چهاردهم، هجدهم و بیست و یکم ژوئن هم به ترتیب میزبان مسابقه اتریش با مجارستان، بلژیک با جمهوری ایرلند و کرواسی با اسپانیا بود. یکی از مسابقات دور یک‌چهارم نهایی هم مهمان این فضا بود.

    گالری عکس 2 ۶ استادیوم اصلی میزبان رقابت‌های یورو ۲۰۱۶  عکس استودیو طراحی عکس گروه معماری عکس مجموعه ورزشی عکس معماری استادیوم عکس معماری فرانسه عکس معماری ورزشگاه

    استادیوم de Nice کاری از Wilmotte Associes SA

    این استادیوم را با نام آلیانز ریویرا هم می‌شناسیم. آلیانز ریویرا ، ورزشگاهی چندمنظوره با ۳۶ هزار صندلی است. در سال ۲۰۱۱ و بعد از اعلام فرانسه به عنوان میزبان یورو ۲۰۱۶، پروژه ساخت این استادیوم کلید خورد. دو مشخصه این ساختار مواج، داربست چوبی بزرگ و نمای شفاف است. سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان، زمین‌گرمایی است. طرح مجموعه، نتیجه طراحی معمار فرانسوی Wilmotte از شرکت Wilmotte Associes SA می‌باشد که در حال حاضر روی پروژه ایستگاه Gare du Nord فعالیت می‌کند.
    در اینجا، لهستان یک بر صفر ایرلند شمالی را شکست داد. مسابقه اسپانیا با ترکیه در هفدهم ژوئن، سوئد با بلژیک در بیست و دوم و یک رقابت دیگر در بیست و هفتم ژوئن در این استادیوم برگزار شد.

    گالری عکس 3 ۶ استادیوم اصلی میزبان رقابت‌های یورو ۲۰۱۶  عکس استودیو طراحی عکس گروه معماری عکس مجموعه ورزشی عکس معماری استادیوم عکس معماری فرانسه عکس معماری ورزشگاه

    استادیوم بزرگ لیون کاری از Populous

    استادیوم لیون در ژانویه ۲۰۱۶ تکمیل شده و تازه‌ترین ساختمان در این لیست شش‌تایی است. یک بام مثلثی بر فراز نواحی عمومی پیرامون استادیوم گسترش یافته است که به تقویت صدای ۵۹ هزار طرفدار داخل استادیوم کمک می‌کند. تیم معماری این استادیوم، شهرت خود را مدیون ساخت استادیوم‌های ورزشی جهانی است و اخیراً هم از استادیوم سن دیاگو متعلق به تیم فوتبال آمریکایی Chargers رونمایی کرده است.
    بازی بلژیک و ایتالیا اولین مسابقه‌ای بود که در این استادیوم برگزار شد. در ادامه جام، لیون، میزبان اکراین و ایرلند شمالی (۱۶ ژوئن)، رومانی و آلبانی (۱۹ ژوئن)، مجارستان و  پرتغال (۲۲ ژوئن)، یکی از آخرین مسابقات جام (۲۶ ژوئن) و اولین مسابقه نیمه‌نهایی (۶ جولای) بود.

    گالری عکس 4 ۶ استادیوم اصلی میزبان رقابت‌های یورو ۲۰۱۶  عکس استودیو طراحی عکس گروه معماری عکس مجموعه ورزشی عکس معماری استادیوم عکس معماری فرانسه عکس معماری ورزشگاه

    استادیوم سرپوشیده مارسی کاری از SCAU

    این استادیوم تازه بازسازی‌شده مارسی؛ المان‌های گذشته را به یادگار دارد. حالا بامی عنکبوتی مانند  و مواج ساختمان را پوشانده و برای اولین بار تماشاگران را در خود جای داده است. شرکت پاریسی SCAU که قبلاً پروژه‌های لوور بزرگ و  Hopital Georges Pompidou را هم بر عهده داشته است؛ موظف شد که گنجایش ورزشگاه ۶۰ هزارنفری را به ۶۷ هزار نفر برساند و فضای پیرامون آن را به‌صورت یک منطقه فرهنگی جدید برای مارسی طراحی کند.
    مسابقه روسیه و انگلیس، فرانسه و آلبانی (۱۵ ژوئن)، ایسلند و مجارستان (۱۸ ژوئن)، اکراین و لهستان (۲۱ ژوئن)، مسابقه یک‌چهارم نهایی (۳۰ ژوئن) و مسابقه نیمه‌نهایی (۷ جولای) در مارسی برگزار شدند.

    گالری عکس 5 ۶ استادیوم اصلی میزبان رقابت‌های یورو ۲۰۱۶  عکس استودیو طراحی عکس گروه معماری عکس مجموعه ورزشی عکس معماری استادیوم عکس معماری فرانسه عکس معماری ورزشگاه

    استادیوم Pierre Mauroy کاری از Valode Pistre و  آتلیه معماری Ferret

    نمای استادیوم پنجاه‌هزارنفری شهر لیل مانند یک شبکه سیم‌کشی شده است که نور خورشید را مستقیماً بازتاب می‌دهد. بام مجموعه را می‌توان جمع کرد؛ باز کردن یا بستن بام فقط ۳۰ دقیقه زمان می‌برد. نیمی از فضای استقرار را می‌توان داخل نیمه دیگر آن فرو برد و فضایی کوچک‌تر خلق کرد. این استادیوم در سال ۲۰۱۲ و توسط شرکت فرانسوی Ferret تکمیل شد. ورزشگاه‌های Bollaert Delelis در لنز و استادیوم اسپیرال آفریقا هم محصول طراحی این شرکت هستند.
    در این استادیوم، آلمان با نتیجه دو بر صفر، اکراین را شکست داد. Pierre Mauroy، میزبان فوتبال روسیه و اسلواکی (۱۵ ژوئن)، سوئیس و فرانسه (۱۹ ژوئن)، ایتالیا و جمهوری ایرلند (۲۲ ژوئن) و مسابقه‌ای از دور یک‌چهارم نهایی (۱ جولای) بود.

    گالری عکس 6 ۶ استادیوم اصلی میزبان رقابت‌های یورو ۲۰۱۶  عکس استودیو طراحی عکس گروه معماری عکس مجموعه ورزشی عکس معماری استادیوم عکس معماری فرانسه عکس معماری ورزشگاه

    استادیوم دو فرانس کاری از SCAU

    استادیوم ملی فرانسه برای جام جهانی ۱۹۹۸ ساخته شد. این استادیوم، دومین کار از SCAU در لیست استادیوم‌های یورو ۲۰۱۶ و بزرگ‌ترین استادیوم با ظرفیت هشتاد هزار نفر است. بام متمایز ساختار به‌گونه‌ای طراحی شده که فکر کنید بالای استادیوم شناور است اما در حقیقت با  ۱۸ تیر فولادی حمایت می‌شود تا از تماشاگران محافظت کند اما بالای زمین مسابقه باز باشد.
    در این زمین، فرانسه با نتیجه دو بر یک، رومانی را مغلوب کرد. بازی جمهوری ایرلند و  سوئد، آلمان و لهستان (۱۶ ژوئن)، ایسلند و اتریش (۲۲ ژوئن) و یکی از مسابقات دور یک‌چهارم نهایی هم در این استادیوم برگزار شدند. استادیوم ملی فرانسه، میزبان فینال یورو ۲۰۱۶ نیز خواهد بود.

    گالری عکس 7 ۶ استادیوم اصلی میزبان رقابت‌های یورو ۲۰۱۶  عکس استودیو طراحی عکس گروه معماری عکس مجموعه ورزشی عکس معماری استادیوم عکس معماری فرانسه عکس معماری ورزشگاه


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *