• مرکز فرهنگی و هنری رواندا و دو مکعب معلق در هوا

    در ادامه برنامه توسعه چشم‌اندازهای حاصل از معماری در پایتخت رواندا، حالا شرکت هلندی گروسمن (Groosman) از یک طرح به عنوان مرکز تفریحی و هنری رونمایی کرده است؛ طرحی که به شکل دو بال معلق در هوا است.
    معماران این شرکت واقع در روتردام، در این پروژه از مهندسین گروه گرین هود (Greenhoed) کمک گرفتند. این مجموعه در بین تپه‌های اطراف شهر واقع خواهد شد. نمای این بنا ضربدری با طرح‌های هندسی و سنتی آفریقایی، تزئین می‌شود.
    یکی از بال‌های ساختمان به عنوان هتل و مجموعه اداری در نظر گرفته می‌شود و دیگری نیز یک مجموعه مسکونی خواهد بود. در زیرزمین ساختمان نیز یک مرکز خرید دایر می‌شود.
    مرکز تفریحی و هنری شهر کیاگالی (Kigali)، یکی از چندین پروژه در حال اجرا مانند پروژه ساخت مرکز درمانی کودکان مبتلا به سرطان، در این شهر است.

    گالری عکس 1 مرکز فرهنگی و هنری رواندا و دو مکعب معلق در هوا  عکس طراحی نما عکس مجموعه تفریحی عکس مجموعه فرهنگی عکس معماری آفریقا عکس معماری بین المللی عکس معماری مرکز خرید

    کشور رواندا به سرزمین هزار تپه معروف است و این مرکز نیز در تقاطع شهر و تالاب‌ها و کوه‌های پیرامون آن، قرار دارد.
    تیم معماری گروسمن، هنر، صنایع دستی و فرهنگ آفریقایی را الهام‌بخش طرح خود معرفی می‌کند.
    درست از نمای ساختمان که ملبس به طرح‌های نمادین است؛ مجموعه به دو بال تقسیم می‌شود که هرکدام ۵۰ متر طول دارند.
    هریک از این نواحی دارای کاربردهای متفاوتی است. از میان امکانات مجموعه می‌توان از استخر، تسهیلات سرگرمی، زمین بازی، سالن نمایش بیرونی، فضایی برای برگزاری رویدادهای مختلف، پارک و راه‌پله، نام برد.
    ساختمان روی یک میدان مربعی واقع می‌شود که هرکدام از مکعب‌های ۵۰ متری، به‌صورت اریب در گوشه‌های آن قرار می‌گیرند و در کنار آن‌ها یک استخر طراحی شده است. مکعب شمالی به هتل و فضاهای اداری اختصاص یافته، درحالی‌که برای رفتن به مجموعه مسکونی باید به مکعب جنوبی رفت.

    گالری عکس 2 مرکز فرهنگی و هنری رواندا و دو مکعب معلق در هوا  عکس طراحی نما عکس مجموعه تفریحی عکس مجموعه فرهنگی عکس معماری آفریقا عکس معماری بین المللی عکس معماری مرکز خرید

    در کنار مرکز خرید در زیرزمین مجموعه، یک پارکینگ نیز طراحی شده است. حجم‌های معلق ساختمان، علاوه بر این که نمایی زیبا مشرف به مناظر اطراف دارند؛ در برابر تابش آفتاب و باران نیز محافظت می‌شوند.اتاق‌های ساختمان در فضاهای ۵۰ در ۵۰ متر، دور هم جمع می‌شوند.در فضاهای مختلف این میدان، خدمات فرهنگی متنوعی ارائه می‌شود که از آب‌وهوای گرم و مرطوب منطقه نیز در امان خواهند بود.

    گالری عکس 3 مرکز فرهنگی و هنری رواندا و دو مکعب معلق در هوا  عکس طراحی نما عکس مجموعه تفریحی عکس مجموعه فرهنگی عکس معماری آفریقا عکس معماری بین المللی عکس معماری مرکز خرید

    این مجموعه، آخرین پروژه معماری است که در این کشور واقع در شرق آفریقا، اجرا خواهد شد. پروژه‌های دیگری چون مرکز درمانی و یک فرودگاه برای هواپیماهای بی‌سرنشین در دست اجراست.
    هدف هر دو این پروژه‌ها، رساندن خدمات دارویی و درمانی به نواحی کوهستانی و دورافتاده و صعب‌العبور است.

    گالری عکس 4 مرکز فرهنگی و هنری رواندا و دو مکعب معلق در هوا  عکس طراحی نما عکس مجموعه تفریحی عکس مجموعه فرهنگی عکس معماری آفریقا عکس معماری بین المللی عکس معماری مرکز خرید

    گالری عکس 5 مرکز فرهنگی و هنری رواندا و دو مکعب معلق در هوا  عکس طراحی نما عکس مجموعه تفریحی عکس مجموعه فرهنگی عکس معماری آفریقا عکس معماری بین المللی عکس معماری مرکز خرید

    اجرای پروژه مرکز درمان کودکان مبتلا به سرطان بر عهده شرکت ادجی (Adjaye) است. شرکت آمریکایی MASS نیز به تازگی اعلام کرده که یک مرکز آموزش معماری و طراحی در کیاگالی راه‌اندازی می‌کند تا مشکل کمبود طراحان حرفه‌ای در آفریقا برطرف شود.


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *