• دانستنی های ضروری برای معمار شدن

    آیا ساختمان ها با شما صحبت می کنند؟ البته که نه، اما آیا تا به حال شده فرورفتگی ها و یا بیرون زدگی های یک اثر معماری، در ذهن شما تداعی تصویری باشد که در ذهن طراح آن شکل بسته است؟ اگر چنین است مطالعه معماری بهترین گزینه برای رسیدن به این هدف است. علاوه بر این تصورات فوق العاده؛ معماری برای شما نکات و آموزه های بسیاری در پی خواهد داشت. کشف بعضی از این موارد شاید بیش از یک دانشجوی معماری در شما تحول ایجاد کند. قصد داریم تا در این قسمت 10 مطلب مهمی را عنوان کنیم که دانستن آن ها قبل از ورود به این رشته خالی از لطف نیست. امیدواریم بعد از مطالعه، بیشتر از همیشه، مشتاق به ادامه راه باشید.

    گالری عکس 1 دانستنی های ضروری برای معمار شدن  عکس رشته معماری

    1- ویژگی های دانشگاه معماری

    اگر می خواهید معمار حرفه ای شوید، باید مثل خیلی از خبره های رشته معماری؛ مدارج عالی را پشت سر گذارید، این رشته نیازمند تجربه و تحصیلات مرتبط با آن است. به نظر دانشکده ها و دانشگاه ها بهترین گزینه برای این موضوع هستند. شاید ورود به این دانشگاه ها آسان و یا به راحتی آب خوردن نباشد ولی گروه معماری در این مراکز دنبال دانشجویانی هستند که به ریاضی و طراحی علاقمند باشند.
    برای رسیدن به هدفی که دارید؛ شما میتوانید به این لینک مراجعه کنید تا با دانشگاه هاو مراکز معماری سراسر دنیا بیشتر آشنا شوید.

    گالری عکس 2 دانستنی های ضروری برای معمار شدن  عکس رشته معماری

    2- سخت مطالعه کنید

    یکی از نکات مربوط به این رشته تکرار و مرور مطالب است.شاید برخی بعد از فارغ التحصیلی یک نفس راحتی بکشند، اما حرفه معماری نیازمند زمان است تا در آن بازه زمانی کسب تجربه کنید؛ خصوصا برای کسانی که می خواهند در بازار تجارب دست و پنجه نرم کنند.
    موضوع معماری و خصوصا شهرها با بحران روبه روست، بنابراین در این بحران معمار باید با مطالعه و تجربه از این مسیر بگذرد.

    گالری عکس 3 دانستنی های ضروری برای معمار شدن  عکس رشته معماری

    3- معمار نیازمند دانش ریاضیات قوی است

    سوال مهمی در پس این عنوان وجود دارد، اما بسیاری از معماران با این نظر کاملا مخالفند و مهارت در ریاضی را یکی از گزینه های مهم برای معماری نمی دانند. به هر حال، داشتن پایه ی ریاضی خوب در دوره ی دبیرستان یکی از ضروریات است.
    خوب بودن در ریاضی عامل پس رفت شما نیست, اما بد بودن در ریاضی, مانعی برای رسیدن به هدف مورد نظرتان است.

    گالری عکس 4 دانستنی های ضروری برای معمار شدن  عکس رشته معماری

    4- خلاقیت در حل مساپل

    قرار نیست ریاضی شما در حد توماس ادیسون باشد، و اصلا چنین حرفی نزدیم، قطعا قرار نیست نقاشی شما در حد پیکاسو باشد؛ اما به هر حال؛ باید قوه تخیل و حل مساله خوبی داشته باشید .
    حرفه معماری طراحی ساختمان است و این مهارت نیازمند معماری است تا بتواند به راحتی مسایل را حل کند. طبق آنچه از این راهنما متوجه شدیم؛ هر مالکی یک مشکل دارد، آن ها قصد بنا کردن جایی را دارند که نیازشان را برآورده کند و شما به عنوان حلال این مشکل استخدام می شوید.

    گالری عکس 5 دانستنی های ضروری برای معمار شدن  عکس رشته معماری

    5- از کارهای معماران گذشته الهام بگیرید

    سفر به گذشته ایدهٔ خوبی است، اصلا مهم نیست که شما چه شغلی دارید به هر صورت هر کسی می تواند به بهترین شکل از گذشته درس های زیادی بگیرد. این ایده، بهترین زنگ هشدار برای دانشجویان معماری است ؛که از تاریخ رشتهٔ خود آگاهی داشته باشند.
    چرا سفر به گذشته از شما معماری بهتر می سازد؟!
    در یک کلام، سفر به گذشته از شما معماری بهتر می سازد و می تواند آرامش درونی برای طرح های فوق العاده شما را در الگوهای معماری آشکار نماید. بنابراین دنبال معماری تاریخی و سنتی باشید و از آن ها الهام بگیرید.

    گالری عکس 6 دانستنی های ضروری برای معمار شدن  عکس رشته معماری

    6- به شهرهای تاریخی با معماری سنتی سفر کنید

    به شهرهای تاریخی که دارای معماری سنتی هستند؛ سفر کنید. هرچند به عنوان یک دانشجو سفر نیازمند شرایط مالی مناسب است، اما به عنوان کسی که مشتاق ایده های جدید است، سفر دیدگاه های خوب و جدیدی از معماران معروف و سبک آن ها در اختیار شما می گذارد.

    گالری عکس 7 دانستنی های ضروری برای معمار شدن  عکس رشته معماری

    7-دور دنیا سفر کنید

    بعد از رفتن به یک دانشکدهمعماری سعی کنید تجربیات شخصی خود را جمع آوری کنید.
    خواندن کتاب زندگی و سرگذشت یک معمار، ایده های خوبی را مطرح می کند، شاید مطالعه این نوع کتاب ها تردید سفر یه دور دنیا را از بین ببرد.

    گالری عکس 8 دانستنی های ضروری برای معمار شدن  عکس رشته معماری

    8- احتمال کم ثروتممند شدن شدن یک معمار

    جدای از همهٔ آرزوهای شما برای رسیدن به یک معمار شناخته شده و ثروتمند، به این نکته توجه کنید که حقوق ماهیانه معمار چیزی نیست که در رویاهایتان متصور شده اید.

    گالری عکس 9 دانستنی های ضروری برای معمار شدن  عکس رشته معماری

    9-بیشتر مشاغل خسته کننده و با جزئیات هستند

    نگاه کردن به یک تصویر بزرگ و رویا پردازی در مورد آن بسیار جالب و مفرح است، اما وقتی صحبت از مطالعه و کار کردن به میان می آید، بحث جزئیات و ریزه کاری هاست و بسیار خسته کننده است.
    زوایا، خطوط ریز و دقیق در یک تصویر قابل بررسی است، اما این موارد بسیار ریز؛ همان چیزهایی است که کل کار شما را در بر می گیرد. بیشتر معماران تمایلی به کار در این ابعاد وسیع را ندارند مگر زمانیکه پرو‌ژه آن ها پذیرفته شود.

    گالری عکس 10 دانستنی های ضروری برای معمار شدن  عکس رشته معماری

    10-دانشجویان نیاز به کار گروهی دارند

    اجرای کارهای گروهی یکی از نیازهای دانشجویان معماری است. نمایشگاه ها و کارهای گروهی معماری یک زمینهٔ رقابتی بسیار خوب برای دانشجویان در این زمینه کاریست. اینجا ایده های زیادی برای ایجاد کارهای گروهی وجود دارد و از طرفی ایده های بسیاری که بعد از شما برای دیگران باقی خواهد ماند.

    گالری عکس 11 دانستنی های ضروری برای معمار شدن  عکس رشته معماری

برچسب ها:رشته معماری

نظرات

  1. یه مهندس معمار دو چیزو باید بدونه اول: تاریخچه معماری در 200 سال گذشته و شناخت معماران برتر در این دوره200 ساله. دوم بلد بودن نرم افزارهای مهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *