• سنگ مرمر در مقایسه با سنگ تراورتن: چه تفاوت‌هایی دارند؟

    اگر قصد نصب یا تعویض کاشی‌های خانه خود را دارید؛ احتمالاً تفاوت‌های بین کف‌پوش‌های سنگی مختلف مانند سنگ مرمر و سنگ تراورتن را در نظر می‌گیرید. اگر چه هر دو آن‌ها با سنگ‌آهک خیلی فرق می‌کنند و انتخابی عالی محسوب می‌شوند اما هرکدام مزایا و معایب جداگانه‌ای دارند. اجازه دهید؛ نگاهی به تفاوت‌های بین آن‌ها بیاندازیم.

    ویژگی‌های ظاهری سنگ مرمر

    شما می‌توانید بگویید؛ سختی و رگه‌های رنگی طرح مرمر، جدای از دیگر سنگ‌ها است. اگرچه مرمر گاهی به‌صورت یک رنگ تنها یکدست یافت می‌شود؛ اما اغلب به‌صورت یک رنگ زمینه است که در سراسر آن رگه‌های سفید، خاکستری یا سیاه دیده می‌شود. دیگر رنگ‌های رایج آن شامل خاکستری، سیاه، صورتی، آبی یا سبز است. این سنگ یا به‌صورت یک سطح صاف و براق یا با یک پوشش لعاب براق تولید می‌شود. همچنین این سنگ دارای کمی درخشندگی است.

    گالری عکس 1 سنگ مرمر در مقایسه با سنگ تراورتن: چه تفاوت‌هایی دارند؟  عکس سنگ تراورتن عکس سنگ مرمر عکس طراحی کفپوش عکس کفپوش سنگی عکس مصالح ساختمانی عکس نمای سنگ

    ویژگی‌های ظاهری سنگ تراورتن

    منفذهای سطح تراورتن، بافت آن را طبیعی‌تر نشان می‌دهد. وقتی سنگ را سنباده بکشید و درزگیری کنید؛ سطحی صاف و مناسب برای کفپوش و حمام برجای می‌ماند. این سنگ نسبتاً صاف و جاذب آب است؛ بنابراین به چند لایه آستر درزگیر نیاز دارد تا مانع ورود آشغال به درون سنگ شود.
    رنگ تراورتن معمولاً گرم و در طیف سفید خیلی روشن یا کرمی تا بژ، طلایی، قهوه‌ای و حتی قرمز است. تغییرات اندک رنگ و طرح تراورتن باعث می‌شود سطح کار کاملاً یکنواخت دیده شود. این محصول به‌صورت صیقلی، لعاب‌دار و یا براش داده شده با اره و... عرضه می‌شود.

    گالری عکس 2 سنگ مرمر در مقایسه با سنگ تراورتن: چه تفاوت‌هایی دارند؟  عکس سنگ تراورتن عکس سنگ مرمر عکس طراحی کفپوش عکس کفپوش سنگی عکس مصالح ساختمانی عکس نمای سنگ

    بهترین استفاده‌ از سنگ مرمر

    از سنگ مرمر اغلب برای روکش دیوارهای سرویس بهداشتی، کف‌پوش و پیشخوان‌ها استفاده می‌شود زیرا نمایی تازه و پاک دارد؛ در حالی که کاربردی و زیبا هستند. مرمر در مقایسه با دیگر کفپوش‌ها، سخت‌تر است و برای افرادی که بچه یا حیوان خانگی دارند؛ مناسب است. فقط سالی یک بار، مرمر را رخنه گیری کنید تا آسیب نبیند.

    <گالری عکس 3 سنگ مرمر در مقایسه با سنگ تراورتن: چه تفاوت‌هایی دارند؟  عکس سنگ تراورتن عکس سنگ مرمر عکس طراحی کفپوش عکس کفپوش سنگی عکس مصالح ساختمانی عکس نمای سنگ

    بهترین استفاده‌ از سنگ تراورتن

    معمولاً از تراورتن به عنوان کفپوش سرویس بهداشتی استفاده می‌شود اما می‌توان از آن در آشپزخانه، فضاهای بیرونی، دیوارها و سقف‌های دکوری و پیشخوان‌ها استفاده کرد.
    قبل از صیقلی کردن سطح تراورتن، سطح سنگ دارای اصطکاک بالایی است که برای فضاهای بیرونی مناسب می‌باشد تا مانع لیز خوردن شود. به همین دلیل، پای شما روی تراورتن های کف استخر، کمی احساس زبری می‌کند زیرا سنباده کشیده نشده‌اند.
    وقتی که روی این سنگ لعاب می‌کشند؛ تمیز کردن آن خیلی راحت شده و با یک پارچه نمدار هم پاک می‌شود. برای جلوگیری از فرسوده شدن تراورتن، آن را سالی یک بار درزگیری کنید تا سال‌ها ماندگار شود.

    گالری عکس 4 سنگ مرمر در مقایسه با سنگ تراورتن: چه تفاوت‌هایی دارند؟  عکس سنگ تراورتن عکس سنگ مرمر عکس طراحی کفپوش عکس کفپوش سنگی عکس مصالح ساختمانی عکس نمای سنگ

    قیمت کدام یک بیشتر است؛ سنگ مرمر یا تراورتن؟

    آخرین فاکتور که باید در نظر گرفته شود؛ قیمت است. تراورتن طبیعی نسبت به مرمر مصنوعی گران‌تر است اما مرمر طبیعی، قیمت بالاتری دارد. می‌توان گفت؛ قیمت سنگ با توجه به کیفیت آن، خیلی فرق می‌کند. قیمت هر دو نوع سنگ به ازای هر فوت مربع، بین ۲ تا ۵ دلار و یا بیشتر، تغییر می‌کند.
    هر دو نوع این کف‌پوش‌های سنگی زیبا و سنگین هستند؛ بنابراین حمل آن‌ها سخت است. همچنین آن‌ها به یک آستر اولیه نیاز دارند تا در برابر لک و خراش مقاوم شوند. اگر امکانش هست؛ برای نصب این سنگ‌ها از یک شخص حرفه‌ای کمک بگیرید.
    نظر شما چیست؟ کدام سنگ طبیعی را ترجیح می‌دهید؛ سنگ مرمر یا تراورتن؟


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *