• خلق خانه‌ای ساده اما زیبا با استفاده از سایدینگ چوبی

    سایدینگ چوب سرو، انتخابی سنتی برای فضاهای بیرونی بزرگ و کوچک که همواره یک ماده ساختمانی محبوب بوده است. با این روکش، طرح‌های زبر، رنگ‌های غنی و رنج وسعیی از مزایای کاربردی را به خانه‌تان هدیه کنید. پروفایل‌های مختلف این محصول، مکمل سبک معماری خانه شما خواهد بود؛ طیف طلایی تا کهربایی آن‌، گرما را مهمان خانه شما می‌کنند و یک نمای بصری آرام را نوید می‌دهد.

    گالری عکس 1 خلق خانه‌ای ساده اما زیبا با استفاده از سایدینگ چوبی  عکس چوب نما عکس سایدینگ عکس طراحی نما عکس مصالح ساختمانی عکس نمای چوبی

    نکات مثبت سایدینگ چوب سرو

    در کنار رنگ‌های جذاب و طرح‌های زبر شگفت‌انگیزی که اغلب تقلیدی از دیگر سایدینگ ها هستند؛ این روکش میزبان مزایای کاربردی فراوانی است.
    مقاومت طبیعی: به‌طور طبیعی داخل چوب سرو، یک سری تغییر شیمیایی رخ می‌دهد که از چوب در برابر پوسیدگی، رطوبت، اشعه فرابنفش و حشره‌ها محافظت می‌کند.
    عایق‌بندی: بخاطر سلول‌های باز ساختار چوب، گرما درون آن نفوذ می‌کند که این ویژگی باعث خنک شدن فضای داخلی خانه در تابستان و گرم شدن در زمستان، می‌شود. چوب سرو، عایق صوت نیز می‌باشد و به ازای هر اینچ، دارای فاکتور R، ۰۹/۱ است.
    چندکاره بودن: این روکش را می‌توان به راحتی رنگ کرد یا جلا داد که در کنار حفظ محصول، زیبایی آن را نیز بهبود می‌دهد.
    کارایی: وزن پایین، سهولت اره شدن و میخ کاری شدن با پایداری بالایی همراه هستند.
    بابت این مزایا باید از الیاف بلند تشکیل‌دهنده این ماده ممنون باشیم.

    گالری عکس 2 خلق خانه‌ای ساده اما زیبا با استفاده از سایدینگ چوبی  عکس چوب نما عکس سایدینگ عکس طراحی نما عکس مصالح ساختمانی عکس نمای چوبی

    انواع سایدینگ چوبی

    برای خلق یک نمای بیرونی زیبا نگران نباشید؛ انواع متنوع این محصول، سلیقه شما را راضی خواهد کرد. در این قسمت، نگاهی کوتاه به بعضی از فرمت‌های موردپسند عموم مردم، می‌اندازیم.

    گالری عکس 3 خلق خانه‌ای ساده اما زیبا با استفاده از سایدینگ چوبی  عکس چوب نما عکس سایدینگ عکس طراحی نما عکس مصالح ساختمانی عکس نمای چوبی

    سایدینگ اریب و شیب‌دار

    هر یک از قطعات این محصول را با اره و تحت زاویه خاصی برش می‌دهند تا یک کوه شکل بگیرد؛ کوهی که شیبش از بالا به پایین کاهش یابد. این سایدینگ را به‌صورت افقی کار می‌کنند و قطعات دارای هم‌پوشانی هستند تا یک خط سایه ایجاد شود.

    سایدینگ کانال

    این روکش، زیرمجموعه سایدینگ های لب‌به‌لب است که آن را به‌صورت افقی، عمودی یا اریب می‌چینند. در این فرمت، لبه هر پنل روی پنل بعدی قرار می‌گیرد تا یک کانال ایجاد شود. این نوع سایدینگ چوبی، دارای طبیعتی سازگار با انقباض و انبساط ناشی از شرایط دما و رطوبت است.

    سایدینگ کام و زبانه

    این سایدینگ را هم در فضاهای داخلی و هم خارجی پیدا می‌کنید. سیستم نصب آسان و نمای نسبتاً درخشانی دارد. این محصول را می‌توان به‌صورت افقی، عمودی و اریب نصب کرد.

    سایدینگ مسطح

    نمای تازه و دکوری این سایدینگ در عرض، بافت، شکل و سایزهای مختلف عرضه می‌شود. این روکش را می‌توان به‌صورت تک ردیفی نصب کرد؛ هر صفحه در بالای صفحه دیگر قرار می‌گیرد مانند صفحات روکش بام. البته امکان نصب دو ردیفه نیز وجود دارد؛ در این حالت یک خط سایه ایجاد می‌شود زیرا به همراه صفحات، یک زیر ردیف نیز قرار داده می‌شود.

    سایدینگ تخته

    تخته‌های چوبی، یک چشم‌انداز روستایی را برای خانه شما به ارمغان می‌آورند چون در مقایسه با خطوط تمیز سایدینگ مسطح، سطحی زبر و ظاهری نامنظم دارند. این محصول، بیشتر در بین خانه‌های ساحلی برای خود جا باز کرده است. برای نصب آن از روش یک یا دو ردیفی استفاده کنید.

    گالری عکس 4 خلق خانه‌ای ساده اما زیبا با استفاده از سایدینگ چوبی  عکس چوب نما عکس سایدینگ عکس طراحی نما عکس مصالح ساختمانی عکس نمای چوبی

    راهنمای خرید سریع سایدینگ چوب

    وقتی که سایدینگ چوبی موردپسندتان را انتخاب کردید؛ موقع خرید باید به این نکته توجه کنید که دوست دارید چه مقدار از هر پنل مشخص باشد؛ یعنی اینکه هر قسمت از پنل های سایدینگ، چه مقدار روی هم سوار شوند. بعضی از نکاتی که باید مدنظر بگیرید به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. اما برخی دیگر، بر اساس کدهای ساختمان‌سازی بومی شما، تعیین می‌شوند. اطمینان حاصل کنید که تمامی جنبه‌ها با این کدها سازگار هستند.
    در کنار انتخاب سایدینگ مطلوبتان، طول و عرض آن را نیز انتخاب کنید. طول هر قطعه از سایدینگ چوبی، بین ۸ تا ۱۶ اینچ است. بعد محاسبه میزان سایدینگ لازم برای کل پروژه، از میزان پوشش و مقداری که نما باید پیدا باشد؛ غافل نشوید.
    بد نیست که کمی بیشتر (بین ۵ تا ۱۰ درصد) از مساحت محاسبه‌شده، سایدینگ سفارش دهید تا به خاطر صدماتی که در حین کار می‌بیند با مشکل مواجه نشوید.
    اگر از تجربه کافی برخوردار نیستید؛ پروسه نصب را به یک شخص حرفه‌ای بسپارید. کمک گرفتن از یک حرفه‌ای، پول شما را در درازمدت پس‌انداز می‌کند زیرا در نهایت کاری با کیفیت بالای تحویل خواهید گرفت.
    سایدینگ چوبی، یک ماده ساختمانی زیبای طبیعی و انتخابی هوشمندانه است؛ هم برای ساخت خانه‌های جدید و هم برای بازسازی خانه‌های قدیمی. اگر در آینده قصد بازسازی نمای بیرونی ساختمان خود را دارید؛ این سایدینگ یک گزینه با ارزش است.

    آیا چشم‌انداز طبیعی چوب سرو را برای نمای خانه‌تان، دوست دارید؟


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *