سیاست حریم خصوصی مساحت

مساحت به حریم خصوصی شما احترام می‌گذارد و در قبال حفظ اطلاعات شخصی که از طریق وب‌سایت در اختیارش می گذارید متعهد است. این سیاست حریم خصوصی، حاکم بر شیوه جمع‌آوری، استفاده، حفظ و افشا اطلاعات به دست آمده از کاربران وب‌سایت مساحت است و توضیح می‌دهد که چگونه اطلاعات در سایت جمع‌آوری و چگونه از آن‌ها استفاده می شود.

نوع اطلاعات کسب‌شده و نحوه استفاده از آن‌ها

در مساحت، دو نوع اطلاعات گردآوری می‌شود.
1- اطلاعات شخصی که خود شما در اختیار مساحت قرار می‌دهید
مساحت از راه‌های مختلف اطلاعات شخصی کاربران را جمع‌آوری می‌کند؛ مثلاً هنگامی که در حال بازدید از مساحت هستید؛ چنانچه تمایل به گرفتن اشتراک خبرنامه داشته باشید و یا چنانچه شما یک ایمیل یا نظر برای مساحت ارسال کنید و یا زمانی که بخواهید از دیگر فعالیت‌ها، محصولات، خدمات و منابع مساحت استفاده نمایید؛ ممکن است چند سؤال از قبیل نام یا آدرس ایمیل شما پرسیده شود. البته پاسخ دادن به این سؤال‌ها به جز در برخی موارد و برای استفاده از قابلیت موردنظر الزامی نیست و امکان بازدید از وب‌سایت به عنوان کاربر ناشناس نیز وجود دارد. در واقع مساحت فقط زمانی این اطلاعات را کسب می‌کند که خود کاربر به‌صورت داوطلبانه به آن‌ها پاسخ دهد. کاربران می‌توانند همواره از پاسخ دادن به این سؤالات امتناع کنند ولی این امر مانع از دسترسی آن‌ها به قابلیت های وب‌سایت به طور کامل می‌شود. مساحت از این اطلاعات برای بهبود سرویس‌دهی به شما، ارسال بروزرسانی ها و پاسخ به تقاضاهای شما استفاده می کند.
2- اطلاعات غیرشخصی که به‌طور خودکار هنگام بازدید شما از وب‌سایت جمع‌آوری می شود
هنگامی که شما به مساحت مراجعه می کنید؛ صفحاتی را مطالعه می کنید و یا اطلاعاتی را دانلود می نمایید؛ مساحت به‌طور خودکار اطلاعاتی را در مورد بازدید شما جمع آوری می کند. این اطلاعات به هیچ وجه شامل اطلاعات شناسایی شما نیستند. مساحت معمولاً جزئیاتی را در مورد بازدید شما، مثلاً دامنه اینترنتی، آدرس آی پی، نوع مرورگر، سیستم‌عاملی که برای دسترسی به مساحت استفاده کرده‌اید، صفحاتی که مشاهده کرده‌اید و چنانچه از طریق لینک ارجاعی از دیگر وب‌سایت‌ها به مساحت دسترسی پیدا کرده‌اید، آدرس آن وب‌سایت ها را جمع آوری و ذخیره می‌کند.
این اطلاعات به شمارش تعداد بازدیدکنندگان و نوع صفحات بازدید شده کمک می‌کند و در نتیجه مساحت را به سمت ایجاد وب‌سایتی بهتر و کارآمدتر برای استفاده خود شما هدایت می‌کند.
هدف مساحت از جمع‌آوری این اطلاعات بهبود کارایی و تجربه کاربری بهتر برای استفاده بهینه تر بازدیدکنندگان است. مساحت با توجه به بازخوردهای بازدیدکنندگان به بهبود مطالب ، محصولات و خدمات خود می‌پردازد. از آدرس ایمیل شما برای پاسخ به سؤالات و درخواست‌های شما استفاده می‌ شود و چنانچه کاربر آدرس ایمیل خود را در لیست ایمیل‌های خبرنامه مساحت ثبت کند؛ ایمیل‌هایی حاوی مطالب جدید، به‌روزرسانی‌ها، اخبار مربوط به محصولات، خدمات و اطلاعاتی مشابه را دریافت خواهد کرد. این امکان نیز فراهم شده است تا هر زمانی که کاربر تمایل داشته باشد؛ بتواند از گزینه غیرفعال کردن موجود در پایین همه ایمیل‌ها برای لغو اشتراکش استفاده نماید.

کوکی‌ها

مساحت ممکن است جهت بهبود کارایی از کوکی‌ها برای نظارت بر فعالیت شما و دیگر کاربران در وب‌سایت استفاده کند. برای ذخیره اطلاعات، هرگاه که از وب‌سایت بازدید می‌کنید؛ مساحت یک فایل کوچک روی هارددیسک شما می‌فرستد که کوکی نامیده می‌شود و روی مرورگر شما تنظیم می‌شود.
این کوکی‌ها، اجازه ذخیره‌سازی اطلاعات را برای مساحت و افزایش کارایی وب‌سایت را برای بازدیدکنندگان فراهم می آورد، به‌گونه‌ای که هرگاه با آن وارد وب‌سایت شدید؛ مساحت شما را به خاطر می‌آورد. کوکی‌ها با یادآوری آدرس و اطلاعات شما، سرعت بارگزاری وب‌سایت را برای شما بالا می‌برند و همچنین نیازی به تایپ مجدد آن ندارید. لازم به ذکر است بدون این کوکی ها ممکن است بعضی از بخش های سایت به خوبی کار نکنند. استفاده و مشاهده این کوکی‌ها توسط دیگر وب‌سایت‌ها امکان‌پذیر نیست.
مساحت از کوکی ها جهت ارتقا کیفیت وب‌سایت بهره می برد. چنانچه تمایل ندارید که مساحت در زمان اتصال شما به وب‌سایت، از کوکی‌ها استفاده کند تنظیمات مرورگر خود را تغییر دهید، به‌گونه‌ای که مرورگر شما این کوکی‌ها را نپذیرد.

حفظ امنیت اطلاعات

ما با استفاده از روش های هوشمند و نوین از اطلاعات شما در برابر گم شدن، تغییر اطلاعات و سوءاستفاده از آن‌ها، محافظت می‌کنیم. به هرحال شما نیز باید محتاط باشید؛ هرچند مساحت برای حفظ اطلاعات شخصی و حریم خصوصی شما تلاش می کند اما مساحت نمی‌تواند ضمانت یا تعهدی در رابطه با امنیت هر نوع اطلاعاتی داشته باشد که به‌صورت آنلاین ارسال می‌کنید؛ مساحت مسئولیتی در قبال سرقت، تخریب یا افشای این اطلاعات ندارد. مساحت با گذشت زمان، از تکنولوژی‌های قوی‌تری برای حفظ امنیت اطلاعات شما استفاده می‌کند و این سیستم امنیتی را ارتقا می‌دهد.

لینک به وب‌سایت‌های دیگر

مساحت لینک‌هایی به وب‌سایت‌های دیگر می‌دهد. چنانچه به آن وب‌سایت‌ها رفتید؛ باید از سیاست حریم خصوصی آن‌ها پیروی کنید. ممکن است شما تبلیغات یا محتواهایی را در مساحت مشاهده کنید که به وب‌سایت‌ها و سرویس‌های شرکا، فروشنده‌ها، تبلیغ‌ دهندگان، اسپانسرها و صادرکنندگان مجوزهای مساحت، لینک می شوند. مساحت محتوا و لینک‌های روی این وب‌سایت‌ها را کنترل نمی‌کند و مسئول عملکرد آن‌ها نیست. همچنین، امکان تغییر مداوم این وب‌سایت‌ها و سرویس‌ها وجود دارد و آن‌ها دارای سیاست حفظ حریم خصوصی و خدمات‌دهی خاص خود به مشتری هستند. استفاده از وب‌سایت‌هایی که به مساحت لینک شده‌اند؛ منوط به شرایط خود آن‌ها می‌باشد.

مسئولیت

مساحت هیچ‌گونه ادعا، قول و یا تضمینی درباره میزان دقت، کامل بودن و کفایت محتوا را نمی‌دهد و در صورت مشاهده نقص و یا حذفیات در مطالب، مسئولیتی بر عهده مساحت نیست.

تغییرات سیاست حریم خصوصی

مساحت ممکن است؛ بعضی از این سیاست ها را تغییر دهد که این تغییرات را در همین صفحه مشاهده خواهید کرد. تداوم استفاده شما از مساحت پس از هر تغییر و اصلاحیه‌ای به معنای موافقت شما با سیاست جدید تلقی می‌گردد.

در صورتی که هرگونه سؤالی در مورد این سیاست حریم خصوصی، عملکرد وب‌سایت و یا تمایل به ارتباط با مساحت را دارید؛ می توانید از بخش تماس با مساحت اقدام کنید.