• راهنمای سریع درزگیری دیوارپوش چوبی 

    اگرچه چوب سرو، نسبتاً در برابر برخی از عناصر پایا است؛ یک لایه رنگ یا درزگیری دیوارپوش روی آن بکشید تا رنگ آن زیباتر شده و از چوب در برابر شرایط نامساعد آب و هوایی محافظت کرده باشید. اگر روی چوب آستر نکشید؛ تن قرمز آن، خاکستری خواهد شد. استقامت ساختار چوب پابرجا خواهند ماند مگر اینکه رطوبت زیادی به آن برسد که در این صورت، چوب تاب برمی‌دارد؛ ترک می‌خورد و پوسته‌پوسته می‌شود.

    گالری عکس 1 راهنمای سریع درزگیری دیوارپوش چوبی   عکس چوب نما عکس دیوارپوش عکس دیوارپوش چوبی عکس مصالح ساختمانی عکس نمای چوب

    چه موقع از درزگیری دیوارپوش چوبی استفاده کنیم

    برای دیدن بهترین نتیجه، دیوارپوش چوبی را قبل از نصب روی دیوار، درزگیری کنید. بدین ترتیب می‌توانید؛ جلو و پشت، بالا و پایین و لبه‌های دیوارپوش را کاملاً درزگیری کنید. یک درزگیری کامل ضروری است چون چنانچه هر قسمتی بدون آستر بماند؛ در برابر رطوبت آسیب خواهد دید و در اثرتغییرات شیمیایی، رنگ پس می دهد. حتی اگر سطح دیوارپوش شما خیلی صاف است؛ مانند روکشی که در تصویر بالا می‌بینید؛ باز هم باید آن را درزگیری کنید.
    چوب سرو یک خصلت طبیعی دارد؛ زود خشک می‌شود و در برابر نم مقاوم است؛ پس می‌توانید دیوارپوشی را که قبلاً نصب کرده‌اید؛ درزگیری کنید. اگر نمی‌دانید که چه نوع آستری برای دیوارپوش خانه شما مناسب است؛ از یک شخص حرفه‌ای سؤال کنید.

    گالری عکس 2 راهنمای سریع درزگیری دیوارپوش چوبی   عکس چوب نما عکس دیوارپوش عکس دیوارپوش چوبی عکس مصالح ساختمانی عکس نمای چوب

    چگونه دیوارپوش چوبی را درزگیری کنیم

    اگر درحال اعمال درزگیر دیوارپوش هستید که قبلاً نصب شده است؛ قبل از شروع کار، سطح چوب را کاملاً پاک کنید. فشار بالای آب ممکن است به چوب سرو صدمه بزند؛ پس اگر امکان دارد؛ روکش را با دست بشویید. دیوار را بشویید و قبل از کشیدن آستر اجازه دهید که کاملاً خشک شود.
    وقتی که از رنگ یا لاک بدون رنگ به عنوان درزگیر استفاده می‌کنید؛ یک لایه آستر بکشید تا رنگ روی چوب کاملاً ثابت شود. لاک‌های ثابت به آستری نیاز ندارند. انتخاب یک رنگ یا لاک مناسب برای چوب سرو، گامی مهم در این پروسه به حساب می‌آید. زمانی را صرف تحقیق در مورد محصولات مختلف کنید و نظر یک متخصص را بپرسید. احتمالاً بهترین انتخاب، یک درزگیر با پایه ترکیب صمغ گیاهی است که با اپوکسی تقویت شده باشد یا اینکه یک رنگ با کیفیت بالا تهیه کنید.
    تا جایی که ممکن است؛ دیوارپوش را کاملاً بپوشانید. اگر دیوارپوش نصب شده است؛ برای پوشش فضای بین پنل‌ها از یک فرچه کوچک استفاده کنید.

    گالری عکس 3 راهنمای سریع درزگیری دیوارپوش چوبی   عکس چوب نما عکس دیوارپوش عکس دیوارپوش چوبی عکس مصالح ساختمانی عکس نمای چوب

    نحوه درزگیری دیوارپوش برای داشتن یک نمای با هوازدگی طبیعی

    اگر رنگ خاکستری هوازده چوب را دوست دارید اما می‌خواهید که یک رنگ یکنواخت داشته باشید؛ از روغن‌های سفیدکننده استفاده کنید. اگر روکش چوبی را بدون هیچ آستری رها کنید تا هوازده شود؛ چوب آسیب می‌بیند؛ بخصوص اگر آب‌وهوای منطقه شما بارانی باشد.

    گالری عکس 4 راهنمای سریع درزگیری دیوارپوش چوبی   عکس چوب نما عکس دیوارپوش عکس دیوارپوش چوبی عکس مصالح ساختمانی عکس نمای چوب

    اثرات جانبی درزگیری دیوارپوش چوبی

    یکی از مهم‌ترین اثرات جانبی که در چوب‌های درزگیری نشده دیده می‌شود؛ رنگ پس دادن شیمیایی است. چوب سرو وقتی که خیس باشد؛ به طور طبیعی، شیره ترشح می‌کند. این شیره‌های شیمیایی بعد از خشک شدن، باعث تیره شدن چوب شده و یا این بعد از رنگ زدن روکش، به‌صورت خط و رگه دیده می‌شوند.

    گالری عکس 5 راهنمای سریع درزگیری دیوارپوش چوبی   عکس چوب نما عکس دیوارپوش عکس دیوارپوش چوبی عکس مصالح ساختمانی عکس نمای چوب

    با درزگیری دیوارپوش چوبی، نمای تازه آن را تا سالیان متمادی حفظ کنید. با استفاده از رنگ‌های متنوع لاک‌ها و رنگ‌ها، دکوراسیونی نو به نمای بیرونی خانه خود هدیه کنید.


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *