• تعمیر کفپوش چوبی

    کفپوش‌های چوبی، زیبایی و شکوه را به خانه ما می‌آورند و تأثیری شگرف بر افزایش ارزش ساختمان دارند. هر اندازه هم که مواظب کفپوش خانه‌تان باشید؛ بالاخره آسیب خواهد دید و نیاز به تعمیر کفپوش چوبی احساس می شود. قبل از تعمیر قسمت آسیب‌دیده باید نوع آن و نحوه مرمت را تشخیص دهید.

    گالری عکس 1 تعمیر کفپوش چوبی  عکس پارکت عکس دکوراسیون چوبی عکس طراحی کفپوش عکس کفپوش عکس کفپوش چوبی

    خبر خوبی برای شما داریم؛ خودتان نیز از عهده این کار بر خواهید آمد. البته با توجه به گستردگی توانایی شما، زمان می‌برد. کمک گرفتن از پیمانکار می‌تواند پرهزینه باشد اما ارزشش را دارد. به هر حال اگر تمایل دارید که این پروسه را خودتان انجام دهید می‌توانید در مخارج صرفه‌جویی کنید.

    گالری عکس 2 تعمیر کفپوش چوبی  عکس پارکت عکس دکوراسیون چوبی عکس طراحی کفپوش عکس کفپوش عکس کفپوش چوبی

    تعمیر کفپوش چوبی مانع از به بار آمدن مشکلات جدی‌تر می‌شود. البته باید نوع مشکل را شناسایی کنید. مرمت کفپوش چوبی با توجه به زمان و دقت پروسه، قدری دلهره‌آور است. در انجام اندازه‌گیری‌ها ساعی باشید و بدانید چه وقت باید آن را برش دهید. اگر این کار را به درستی انجام دادید؛ تصور نکنید که کار تمام شده، تعمیر کف‌پوش چوبی کمی بیشتر از مرمت‌های دیگر زمان می‌برد. اگر قصد تعمیر کف‌پوش را دارید؛ زمان خوبی برای تجدید رنگ و جلای کفپوش است؛ بخصوص اگر قرار است نقاط مختلفی را مرمت کنید.

    گالری عکس 3 تعمیر کفپوش چوبی  عکس پارکت عکس دکوراسیون چوبی عکس طراحی کفپوش عکس کفپوش عکس کفپوش چوبی

    جیرجیر و قیژقیژ کفپوش چوبی، خواب شبانه شما را مختل و پاورچین‌های شبانه را برملا می‌کند. قبل از اینکه اوضاع بدتر شود؛ کف‌پوش را تعمیر کنید. اگر راه‌پله چوبی خانه‌تان جیرجیر می‌کند؛ هم تخته‌های افقی و هم عمودی را چک کنید. اگر قسمت‌های افقی راه‌پله ترک خورده باشند ممکن است فاجعه‌ای در راه باشد.

    گالری عکس 4 تعمیر کفپوش چوبی  عکس پارکت عکس دکوراسیون چوبی عکس طراحی کفپوش عکس کفپوش عکس کفپوش چوبی

    مرمت شایع دیگر، تعمیر خش و فرورفتگی چوب است؛ اگرچه این خراش‌ها نمایی جذاب به بناهای قدیمی می‌دهند اما اگر مشکل عمیق باشد به شکافته شدن چوب ختم خواهد شد. بیشتر خراش‌ها و فرورفتگی‌ها را می‌توان با بتونه یا یک آستری دیگر پر کرد. فرورفتگی کفپوش ممکن است ناشی از پاشنه‌های بلند یا سقوط جسمی سنگین روی کف باشد. معمولاً، ترکیب رطوبت و بخار می‌تواند فرورفتگی را رفع کند و آن را به حالت اولیه‌اش برگرداند.
    شکاف‌های موجود روی کف‌پوش منجر به از دست دادن گرما از طریق کف می‌شوند. همچنین به محلی برای تجمع آشغال‌ها تبدیل می‌شوند. آستین‌ها را بالا بزنید و با استفاده از درزگیر، چسب چوب یا بتونه چوب شکاف را پر و چوب را تعمیر کنید.

    گالری عکس 5 تعمیر کفپوش چوبی  عکس پارکت عکس دکوراسیون چوبی عکس طراحی کفپوش عکس کفپوش عکس کفپوش چوبی

    توجه به نیازهای کف‌پوش چوبی از نظر اقتصادی به‌صرفه خواهد بود زیرا طول عمر کف‌پوش را افزایش می‌دهد و شما را از انجام تعمیرات جدی‌تر جهت تعمیر کفپوش چوبی بی‌نیاز می‌کند.


نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *